In About Me Drama Korea

Moje Ulubione Koreańskie Dramy Romantyczne cz.I

Moje Ulubione Koreańskie Dramy Romantyczne
Moje Ulubione Koreańskie Dramy Romantyczne

Witajcie kochani.

Dziś przygotowałam dla was wpis o koreańskich serialach romantycznych czyli tak zwanych
K-dramach. Moja przygoda z koreańskim przemysłem serialowym, zaczęła się dobry rok temu.
Po obejrzeniu anime Itazura na kiss czułam niedosyt i chciałam więcej. W ruch poszedł więc wujek Google. Wpisałam nurtujący mnie tytuł i voula! Natknęłam się na adaptacje mangi, tyle że w wersji filmowej z aktorami. Stwierdziłam czemu by nie spróbować, i zaczęłam oglądać. Tym o to sposobem zakochałam się w serialach koreańskich i gdy tylko mam czas, staram się coś obejrzeć. Pomimo tego, że często są bardzo schematyczne, jakimś sposobem trafiły do mojego serca. Być może dlatego,
że świetnie widać na nich różnice kulturowe pomiędzy naszym krajem a Koreą? Skłaniają mnie do rozważań nad tym co wypada tam, a u nas jest wręcz niegrzeczne jak na przykład głośne ,,siorbanie'' podczas spożywania zupy, co jest oznaką tego że posiłek jest smaczny. Gdy ktoś je w ciszy, jest to poniekąd obrazą dla gospodarza i może wywołać konflikt. Jak widać nasze kraje różnią się ze sobą 
w bardzo dużym stopniu, a mnie taka odmienność fascynuje oraz inspiruje do różnych przemyśleń. Ponadto, miło ogląda się te produkcje przez fakt, że główne role przypadają zazwyczaj naprawdę atrakcyjnym aktorom. Ciężko wybrać swoich faworytów.



Ale przechodząc do sedna. Poniżej przygotowałam dla was wykaz wraz z opisem tych K-dram, które wywarły na mnie naprawdę ogromne wrażenie. Mam nadzieję, że i wam któraś z nich przypadnie do gustu. A może już którąś obejrzeliście albo nie zgadzacie się z moim zdaniem? Piszcie śmiało :D



  • Playful Kiss


korean drama
Playful kiss

Tytuł oryginalny: Jang-nan-seu-reon Ki-seu
Liczba odcinków: 16 + 7 odc. specjalnych
Czas trwania: 1godz.10min.
Rok produkcji: 2010


Kolejna adaptacja japońskiej mangi "Itazura na Kiss" autorstwa Kaoru Tada.
Oh Ha Ni jest bardzo przeciętną uczennicą, która od trzech lat jest zakochana w najprzystojniejszym 
i najinteligentniejszym chłopaku w szkole, Baek Seung Jo. Gdy w końcu zdobyła się na 
odwagę i wyznaje mu swoje uczucia, zostaje upokorzona przez niego i wyśmiana przez całą szkołę. Jednak przeznaczenie sprawia obojgu niespodziankę i dziewczyna po stracie domu w wyniku trzęsienia ziemi, wprowadza się do domu chłopaka, wprowadzając zamęt w uporządkowane 
dotychczas życie aroganckiego geniusza. Dzięki tej możliwości Ha Ni ma szansę zbliżyć się do ukochanego, czy zdoła wzbudzić w nim jakieś uczucia?




  • My Fair Lady


korean drama
My fair Lady


Tytuł oryginalny: Agasshireul Butakhae
Liczba odcinków: 16
Czas trwania: 1godz.
Rok produkcji: 2009


Kang Hye Na jest kobietą pożądaną przez mężczyzn i znienawidzoną przez kobiety. Jako spadkobierczyni największej korporacji Kang-san, Hye Na jest nie tylko piękna ale i wykształcona. Jest posiadaczką willi i żyje jak księżniczka w otoczeniu swoich lokajów. Aż pewnego dnia poprzez zbieg okoliczności poznaje Suh Dong Chan, który przewraca jej życie do góry nogami. Nie dość, 
że każe jej pracować na rzecz społeczeństwa, to również ją porywa i zostaje zarządcą w jej domu. Mimo iż Hye Na stara się go zniszczyć i uprzykrzyć mu życie, on nadal nie chce odejść.




  • Boys over flowers



korean drama
Boys over flowers


Tytuł oryginalny: Kgotboda Namja
Liczba odcinków: 25
Czas trwania: 1godz.10min.
Rok produkcji: 2009


Jan Di jest córką właścicieli pralni w pobliżu prestiżowej szkoły Shinhwa. Pewnego dnia ratuje ucznia tej szkoły, który chciał popełnić samobójstwo z powodu prześladowania przez F4 - czwórki najbardziej bogatych uczniów tej szkoły, którzy w niej rządzą. Każdy, kto stanie im na drodze, dostaje czerwoną kartkę i może zapomnieć o spokojnym życiu. Żeby uniknąć skandalu, Jan Di dostaje stypendium i zaczyna uczęszczać do owej szkoły. Ma nadzieję na spokojne ukończenie szkoły, nie zwracając uwagi na swoją osobę. Jej uwagę zwraca Ji Hoo, który, mimo iż należy do F4, bardzo się od nich różni, jest cichy i praktycznie nic go nie interesuje. Wszystko się jednak zmienia, kiedy jedyna przyjaciółka Jan Di ze szkoły, Oh Min Ji, naraża się przywódcy F4 - Joon Pyo. Jan Di nie mogąc patrzeć na cierpienie swojej przyjaciółki, przeciwstawia się Joon Pyo, tym samym stając się jego największym wrogiem. Jej impulsywny charakter sprawia, że zaczyna zwracać na nią uwagę jej miłość, Ji Hoo, natomiast jej wróg Joon Pyo zaczyna się w niej zakochiwać.



  • Wonderful life


korean drama
Wonderful life


Tytuł oryginalny: Wondeopool Laipeu
Liczba odcinków: 16
Czas trwania: 1godz.
Rok produkcji: 2005

Przypadkowe zderzenie dwojga osób na lotnisku może doprowadzić do drastycznych zmian w ich życiu, tak jak w przypadku Han Seung Wan i Jung Se Jin. To zderzenie nie tylko spowoduje zamianę paszportów, ale połączy ich w nie taki święty związek małżeński... Przy powrotnej wymianie dokumentów spędzają cały dzień razem. W trakcie dzielenia się swoimi problemami miłosnymi, wypijają o "jednego" drinka za dużo i ... następnego dnia budzą się po wspólnie spędzonej nocy. 
Po powrocie do Korei Se Jin odkrywa, że jest w ciąży, ale postanawia sama wychować dziecko. 
Rok później, siostra Se Jin pojawia się z siostrzenicą na przyjęciu zaręczynowym Seung Wana, 
co kończy się dla dwójki głównych bohaterów przymusowym ślubem. 




  • Personal Taste 


korean drama
Personal taste


Tytuł oryginalny: Kaeinui Chwihyang
Liczba odcinków: 16
Czas trwania: 1godz.
Rok produkcji: 2010


Jin-ho Jeon, młody architekt, udaje homoseksualistę, żeby móc zamieszkać z nowo poznaną dziewczyną, Gae-in Park. Znajomość ta ma przynieść korzyści Jin-ho. Gae-in jest bowiem córką znanego architekta i właścicielką perełki architektonicznej, a Jin-ho chce rozwinąć działalność swojej firmy. Początki wspólnego mieszkania są trudne. Zapatrzony w siebie Jin-ho jest znany ze swojej obsesji na punkcie czystości, a jego ulubionym zajęciem jest prasowanie. To pomoże mu ukrywaniu swoich prawdziwych preferencji. Gae-in ufa ludziom bezgranicznie i Jin-ho nie jest wyjątkiem. Jednak jak zareaguje dziewczyna, gdy prawda wyjdzie na jaw i gdy dowie się, że współlokator się 
w niej zakochał?





Powiązane artykuły

4 komentarze:

  1. Nie przepadam za koreańskimi filmami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gusta są różne ;p Kiedyś też ich nie lubiłam, ale później, wraz z rozwojem moich zainteresowań w tym kierunku, zmieniłam zdanie. Na dzień dzisiejszy można powiedzieć, że jestem wręcz nałogowcem :D

      Usuń
  2. hahah no nie wierzę lubimy te same ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Dramy, dramunie, drameczki <3

    OdpowiedzUsuń